زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 6:53 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 114
نویسنده پیام
dayandaryadell آفلاین


ارسال‌ ها25
عضویت30 /1 /1401
خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو و مشکلاتی که ایجاد می کند
خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو و مشکلاتی که ایجاد می کند
ترموستات قطعه ای در یخچال فریزر دوو است که دما را تنظیم می کند. اگر این قطعه معیوب شود یا دمای یخچال آن قدر پایین می آید که مواد غذایی داخل آن فاسد شوند یا آن قدر از موتور یخچال کار می کشد که از کار بیفتد. ترموستات در دیواره یا سقف یخچال فریزر دوو قرار دارد. در ادامه این مطلب به دلایل و علائم خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو خواهیم پرداخت اما قبل از هر چیزی برویم سراغ کارایی این قطعه.

کارایی ترموستات در یخچال فریزر دوو
هنگامی که شما یخچال را بر روی دو درجه تنظیم می کنید، ترموستات متناسب با دمای انتخابی شما دستور شروع و قطع شدن فعالیت کمپرسور یخچال را می دهد. زمانی که داخل یخچال سرد تر از دمایی که شما تنظیم کردید باشد، ترموستات به کمپرسور دستور می دهد که خاموش شود تا دمای یخچال به دمای خواسته شده شما برسد. اگر داخل یخچال گرم تر از دمایی که شما تنظیم کردید باشد، ترموستات موتور یخچال را روشن می‌ کند تا دمای یخچال به دمای مطلوب برسد.
همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم؛ ترموستات دمای یخچال را تنظیم می ‌کند. ترموستات قطعه‌ای است که به کمپرسور دستور می‌ دهد که روشن یا خاموش شود‌. تداوم کار کمپرسور نیز به دستوری که ترموستات می‌دهد؛ بستگی دارد. در فصول مختلف باید دمای یخچال فریزر دوو را تغییر داد. با این کار هم در مصرف برق صرفه جویی می شود و هم طول عمر مفید یخچال افزایش پیدا می کند.

نشانه های خرابی ترموستات یخچال فریزر دوو
·بالا رفتن دمای یخچال فریزر دوو
·یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال فریزر
·ثابت نبودن دمای یخچال
·یخچال فریزر دوو مداوم کار می‌ کند
·کار نکردن کمپرسور با وجود روشن بودن لامپ یخچال فریزر
این مقاله بخشی از مقاله آموزشی سایت دوو پشتیبان بوده است ، در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید :
https://www.daewooposhtiban.com/refrigerator/thermostat-failure/

همچنین اگر نیاز به دریافت مشاوره رایگان در خصوص تعمیریخچال دوو دارید و یا لازم است تا دستگاه شما توسط تعمیرکار متخصص یخچال دوو تعمیر شود ، می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دوو پشتیبان در تماس باشید .
جمعه 19 خرداد 1402 - 12:52
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :